לדרבי קהל משלו

בצל משבר הקורונה, נערך הדרבי החיפאי לראשונה שלא בנוכחות קהל. האוהדים, השחקנים ומנהלי הקבוצות מתקשים להסתגל למציאות החדשה

יוסף ישראל

 

לאחר כמעט שלושה חודשים של פגרה מאולצת בעקבות נגיף הקורונה, שבו משחקי הכדורגל לחיינו. ביום ראשון ה-7 ביוני נערך הדרבי של העיר חיפה, שהפגיש את מכבי והפועל; אולם, לראשונה אי פעם, נערך המשחק ללא קהל ביציע.

חודש קודם לכן, בתחילת מאי, קיבלה ליגת הכדורגל אישור ממשלתי לחזור לפעילות מלאה. זאת בתנאי שהמשחקים יערכו ללא קהל, ושלאורך כל עונת המשחקים ישהו השחקנים ואנשי הצוות המקצועי בבידוד ביתי, ויורשו לצאת אך ורק למשחקים ולאימוני הקבוצה.

למרות היריבות הגדולה בין אוהדי שתי הקבוצות, על חשיבות חידוש המשחקים יש קונצנזוס מוחלט. "זה לא משנה אם זה עם קהל או בלי קהל, כדורגל זה חלק משגרת החיים שלנו וטוב שהחזירו לנו אותו" אומר לירון גדי, אוהד מכבי חיפה. קובי סיליס, אוהד הפועל חיפה, מסכים עם חברו הירוק: "אמנם שלא כהרגלנו את הדרבי הזה נראה דרך הטלויזיה ולא במגרש, אבל ההתרגשות היא אותה התרגשות, הציפיה אותה הציפייה, וגם עכשיו כמו לפני כל דרבי יש פרפרים בבטן".

אצטדיון סמי עופר בימים יפים יותר. צילום: יוסף ישראל

 

בשנים האחרונות אוזלים בקביעות הכרטיסים למשחקי הדרבי באצטדיון סמי עופר, שבו 30 אלף מקומות. לאור האיסור על הכנסת קהל למשחקים, צפויה מכבי חיפה, שמארחת את המשחק, לרשום אובדן הכנסה של קרוב למיליון שקלים וחצי. לצד זה, היא תרשום חיסכון מסוים בהוצאות בגין האבטחה. בינתיים, שתי הקבוצות החיפאיות כמו גם שאר קבוצות הליגה ימתינו לתוצאות מאבקה של מנהלת הליגות בכדורגל במשרד האוצר, בדרישה להשגת פיצוי כספי עבור הפסדי הקבוצות בעונה הזו וכן להשגת רשת ביטחון למועדוני הכדורגל עבור העונה הבאה.

חידוש הליגה לא היטיב עם הקבוצות החיפאיות. מכבי חיפה רשמה שני הפסדים: הפסד ביתי 2-1 להפועל תל אביב, והפסד 2-0 למכבי תל אביב, ששם סוף למאבק האליפות בין השתיים. הפועל חיפה, מנגד, הגיע למשחק לאחר הפסד 2-0 למכבי תל אביב במחזור חידוש הליגה, ותוצאת תיקו 1-1 עם הפועל באר שבע במחזור האחרון.

המשחק עצמו  סיפק דרמה אדירה. בדקה ה-93 של המשחק, כשלוח התוצאות מראה על יתרון 2-1 לירוקים, שרק השופט איתן שמואלביץ לפנדל לטובת הפועל חיפה. גל אראל ניצל את ההחלטה השנויה במחלוקת, כבש מהנקודה הלבנה, וקבע את תוצאת המשחק 2-2. עוד קודם לכן, העלה ניקיטה רוקאביצה את מכבי חיפה ליתרון בדקה ה-26. בדקה ה-54 השווה לירן סרדל את התוצאה לזכות האדומים, ומוחמד עוואד החזיר את היתרון לצד הירוק בדקה ה-85, יתרון שכאמור לא החזיק מעמד עד סוף המשחק.

לאחר המשחק התבטא מאמן מכבי חיפה, מרקו בלבול, על התחושות של לשחק ללא קהל: "זה לא אותו הדבר בלי קהל. קשה לשחק ככה כדורגל. הקהל שלנו דומיננטי השנה ויש לו השפעה גדולה על הקבוצה שלנו. היינו במומנטום נהדר לפני הקורונה, הכל זרם, אבל הקורונה פגעה בנו ללא ספק."