You are currently viewing השכנה הקטנה מדרום מושכת את תושבי חיפה

השכנה הקטנה מדרום מושכת את תושבי חיפה

מגמת ההגירה השלילית מחיפה נמשכת ואף החריפה לאורך השנים. אחד היעדים המרכזיים של העוזבים הוא העיר השכנה טירת הכרמל, שמתפתחת בשנים האחרונות. תושבים שעזבו לשם מספרים בין היתר כי עשו את המעבר בשל מחירי הדירות בעיר והאפשרות לשפר את איכות החיים.

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) בשנת 2014 נרשם מאזן שלילי של 1,147 בני אדם, בשנת 2017 הוא הגיע ל-2,369 ובשנת 2021 עמד על 3,532. מבין העוזבים בשנת 2020, על פי נתוני למ"ס, 774 תושבים עברו לטירת הכרמל.

בעיר, שמתרחבת בשנים האחרונות, יש כיום כ-29 אלף תושבים. בין היתר, מתבצעות בה בניות חדשות באזור הדרומי, במטרה להכפיל את כמות התושבים. העיר המתפתחת קרובה לכביש החוף ולחופי הים, והיא מספקת שכונות חדשות עם מתחמי חינוך, וגם מרכז מסחרי שצפוי להיפתח בקרוב. בין היתר, מוצעים בה מגורי "מחיר למשתכן" ודירות חדשות לקנייה או להשכרה במחירים זולים יחסית. על פי נתוני אתר מדל"ן, מחיר ממוצע למ"ר בחיפה עומד על 17,500 שקלים לעומת 13,900 בטירת הכרמל.

מהגרים מחיפה מספרים כי זו אחת הסיבות למעבר לעיר. "עברתי לטירת כרמל כי היא הציעה לי דירה חדשה ומרווחת בשכונה חדשה, במחיר טוב״, אמרה עפרה אם חד הורית. "גרתי בשכונה בקרית אליעזר (בחיפה, ש"ק) כ-30 שנה, בחרתי לקנות דירה בטירת כרמל כדי לא להתרחק מדי מחיפה וליהנות במקביל במגורים ברמה גבוהה, אני מאוד מרוצה״, היא ציינה והזכירה את רצונה להישאר קרובה למקום עבודתה בחיפה. גם צחית, נשואה ואם לשלושה ילדים מתבגרים שעברה לפני שנתיים לטירת הכרמל, מתארת שיפור ברמת החיים. "השכונה מהממת הכל כל כך יפה, השכונה מרווחת״. אמרה צחית.
image_6483441_1.JPG

עפרה. "טירת הכרמל מציעה דירה חדשה ומרווחת בשכונה חדשה, במחיר טוב"

"שמענו דברים על טירת כרמל והשכונה החדשה, חיפאים שעזבו את חיפה, המליצו לנו על טירת כרמל כי השכונה מטופחת, חדשה נקייה עם אוכלוסייה צעירה וטובה. נראה מבטיח", מספר אלון, נשוי עם שני ילדים בן 28, שנולד והתגורר בשכונת כרמל צרפתי. לאחרונה, הוא עבר לטירת הכרמל. אשר, תושב חיפה ותיק בן 75 שעבר לפני כשנה לטירת הכרמל יחד עם אשתו, מציג כיתרון את הקרבה של מוסדות הנחוצים לו. ״הייתי תושב חיפה במשך 60 שנה והכל היה רחוק שדורש נסיעה, תכנון זמן וחוסר חניה. היום אני יוצא מהבית, עובר את הכביש ומגיע לקופת חולים, ביטוח לאומי זה במרחק של 2 דקות נסיעה, הכל קרוב", הוא אומר ומתאר כי בתם קודם לכן לעיר. "כשהבת שלנו עברה לטירת הכרמל וסיפרה לנו שהכל נגיש וקרוב, החלטנו שלאחר 60 שנה ולמרות הקשיים נעבור גם אנחנו, מאוד מרוצים. יש בטירת כרמל הכל במרחק הליכה".

אלון מתייחס גם לנושא החינוך בעיר. "מנסים להתרגל לשיטת חינוך שונה, מרוצים מההורים המעורבים, אוכלוסיה טובה לעומת הבית ספר הקודם החיפאי שנחשב אזור טוב אך ולא הורגש ההשקעה מההורים או מהבית ספר עצמו", הוא מספר.

בתחילת החודש התארח ראש עיריית טירת כרמל, אריה טל ברדיו חיפה, ואמר "הכפלנו את העיר!. אחד הדברים החשובים ביותר זאת האוכלוסייה שמגיעה אלינו וזאת בעקבות הפיתוח, המסחר והחינוך מגיעים עשרות צעירים מהסביבה , אלו שבנו את העתיד בחיפה והיום עברו לחיפה, אומר כי טירת כרמל מובילה בהרבה תחומים".