מהשפל עד להגשמה העצמית: הבחירות שלי

מהשפל עד להגשמה העצמית: הבחירות שלי

כרמי ורד, בעלת בוטיק בגדים מזה כ-34 שנים, מספרת על בן הזוג לשעבר שהצר את צעדיה ומנע ממנה להתפתח, ועל הבחירות שהובילו אותה לחייה החדשים: "החלטתי לבחור בחופש, לבחור בי ולממש את חלומותיי"

מtת:  שיר פוגל

"אני בחרתי בחופש שלי, כיום אני פורחת, עושה מה שטוב לי עבור עצמי ולא מפחדת לגדול. אנחנו חיים בעולם של אין סוף אפשרויות ועלינו לתפוס את האפשרויות הללו בשתי ידיים ולא לתת להן לברוח". את המילים האלו אומרת אמא שלי, כרמי ורד. בחרתי לספר את סיפור בחירות חייה של אמי. סיפורה האישי מעורר השראה ונותן לי את הכוח להבין שאין דבר העומד בפני הרצון – אף אחד לא יכול לבחור עבורנו, ואם כבר בחרנו, שום דבר לא יעצור אותנו. אני מקווה שסיפורה יעביר מסר מחזק לנשים קשות יום, שאולי מפחדות לצאת מתוך המקום החשוך, שהוא לעתים גם "אזור הנוחות", אל האור, אל החיים. 

סיפורה של אמי התחיל לפני כ-34 שנה כאשר גידלה תחילה את שני ילדיה. במקביל, בחרה לנהל בוטיק בגדים בצמוד לביתה כדי שתוכל לבלות זמן רב יותר איתם. "תמיד היה לי חשוב שהילדים יהיו קרובים אלי כדי שאוכל לגדל אותם בצורה הטובה ביותר, כיוון שהגרוש שלי רוב היום לא היה בבית ועבד הרבה בלילות ואני הייתי לרוב אחראית עליהם". למרות זאת, ורד מציינת כי  תמיד שאפה גבוה וידעה שהיא יכולה להצליח הרבה יותר בחיים.

"שנים רבות של עידוד מצד הסובבים אותי ושל רצוני להצליח יותר ולגדול בעסקים נהדפו על ידי בעלי דאז, כיוון שלא הסכים שארחיב את השכלתי ואת עסקיי". היא מספרת כי "לאחר שנים רבות בהן הילדים גדלו והפכו לעצמאים, ושנים בהן הרגשתי תקועה ולא מתקדמת בחיים, החלטתי לבחור בחופש, החלטתי לבחור בי, בכרמי, ולממש גם את חלומותיי". 

ורד החליטה להתגרש כדי להיטיב עם עצמה, ולאפשר לעצמה להתקדם. לפי ורד, הגירושין היו קשים: "הגירושין שלנו היו מלווים סכסוכים רבים, המון רפש, קללות אשר גרמו לי לדיכאון עמוק ורק חיזקו את הבנתי שעלי להתגרש למען עצמי ולמען ילדיי". 

ורד מוסיפה כי בחרה לוותר על תשלום המזונות אשר הגיע לביתה הצעירה כדי לסיים את הסכסוך. "מאותו רגע בו התגרשנו באופן סופי, החיים השתנו לבלי הכר לטובה! הרגשתי חופשיה, מפלס האנרגיות הטובות עלה, בחרתי לעשות את הדברים שאני אוהבת ורוצה כדי להתפתח והבנתי שזהו הצעד הנכון והטוב ביותר שעשיתי, בעיקר עבור עצמי. וגם אם אטעה, הטעות תהיה רק שלי. חשתי שנולדתי מחדש". 

אב ילדיה, שהבטיח להשאר עמם בקשר, לא עמד בהבטחתו.ורד בחרה לגדלם לבדה, עם יכולת כלכלית מעוטה אך עם המון אהבה ששמרה אותם בחממה עוטפת. "מאותם רגעים, בחרתי לעשות את כל מה שחלמתי במשך כל השנים ובעיקר לממש את פתיחת הבוטיק בשכונה בה גרתי, דבר שמכורח הנסיבות נמנע ממני לעשות כאשר הייתי נשואה". 

היא מספרת בשמחה ובאהדה גדולה: "אין לתאר כמה חיי השתנו! אני יכולה לומר כי רמת החיים שלנו ירדה פלאים  והדירה השכורה בה גרנו, אולי עוצבה במינימום חפצים, אך הייתה מלאה באהבה, אנרגיות טובות ובהמון חום כך שלא היה חסר כלום לילדי ולי". 

ורד מספרת שהאושר הגדול שעטף אותה, נתן לה "כוחות על" ובעקבות זאת, הצליחה להקים בזכות עצמה בוטיק משגשג ואהוב אשר כלל בתוכו יצירות שעשתה בעצמה: "כל בוקר התעוררתי עם חיוך, מלאת אנרגיה ושמחה. הייתי מוקפת בחברות ובאנשים שאוהבים אותי וחיזקו אותי לאורך כל הדרך וכך, חיי התמלאו בתוכן, בכיף גדול ובאושר רב שסוף סוף אני מגשימה את עצמי ואת חלומותיי". 

ורד מודה כי "סוף סוף אין מי שיצר את צעדי ויאמר לי "לא" על כל מה שאני מבקשת ורוצה לעשות. והכי חשוב שסוף סוף אני לא צריכה לתת דין וחשבון לאנשים אשר לא מפרגנים לי ולא ורוצים בהצלחתי". 

כמו כן, היא מספרת כי הלקוחות שמגיעות אליה לבוטיק, הן לקוחות אשר מלוות אותה מיום הפתיחה וממשיכות לפרגן ולתת לה ביטחון. ורד רוצה להוות דוגמה לנשים שחוששות לעשות למען עצמן: "אני רוצה לעודד את כל הנשים שדואגות, שחוששות לעשות את הצעד הזה, אם הן מרגישות נחותות במקום בו הן נמצאות, עליהן לאסוף את עצמן, ולהבין כי אם הן לא יעשו בשביל עצמן,  אף אחד לא יעשה בשבילן. כל אחת יכולה להגשים חלומות!". 

היא מוסיפה "אני הייתי במקום הכי נמוך, מפוחד ובמצבים משפילים, אבל בחרתי בעצמי, בחרתי בחיים, בהנאה, כי לכל אחת מאיתנו מגיעה ההזדמנות להתפתח ולהגשים את עצמה. אז אל תפחדנה, צאנה והגשמנה את משאלות ליבכן!".