להגשים חלום ילדות בגיל 51: הבחירות שלי

להגשים חלום ילדות בגיל 51: הבחירות שלי

מגישה: עדי יגר

 

להתחיל מאפס: חנן יגר, מנהל מכללת "עתיד" בחיפה, החליט להגשים חלום ולהתחיל ללמוד לתואר שלישי במוזיקה באוניברסיטת חיפה בגיל 51: "הגיע הרגע לאזן בין העבודה לחיים ולייצר משהו לנשמה"

 

חנן יגר מספר בהתרגשות שמוזיקה היא חלק מאוד מהותי בחיים שלו, עוד מגיל צעיר. "מבחינתי, מוזיקה זה אחד המרכיבים המרכזיים בחיים שלי, מאז שאני זוכר את עצמי. זה תמיד היה תחביב מאוד משמעותי עבורי, וכל ההיסטוריה האישית שלי מבוססת על נקודות ופרקים בחיים שקשורים איכשהו למוזיקה". הילדים שלו מספרים שמאז ומתמיד הם זוכרים את ימי שבת בבוקר, כשבסלון מתנגנת בפול ווליום מוזיקה איכותית מכל הסגנונות והשנים. "גם בנסיעות באוטו, בכל סיטואציה אפשרית אבא תמיד קופץ על ההזדמנות ושם מוזיקה", הם מוסיפים.

 

צילום: ארז ישראל

 

יגר, נשוי ואב ל-3 ילדים, למד בצעירותו תואר ראשון בסטטיסטיקה ותואר שני בניהול מערכות חינוך באוניברסיטת חיפה. הוא מספר שהבחירה בתחומים האלו הייתה קשורה לרצון בפרנסה יציבה: "כשהייתי צעיר הבחירה שלי בלימודים אקדמיים הייתה בחירה שקשורה ליכולת עבודה. לא רציתי לעשות תואר בתחום שלא יוכל להבטיח לי פרנסה". בתחילת הקריירה, יגר היה מרצה לסטטיסטיקה, תכנות וניתוח מערכות מידע. מזה עשר שנים הוא מנהל את מכללת "עתיד", ולפני כן ניהל את "המכללה למנהל" במשך 3 שנים.

 

צילום: דותן איפרגן

 

למרות השנים הרבות בתחומי הניהול, יגר מוסיף שתמיד רצה לחקור את תחום המוזיקה וללמוד עליו באקדמיה, והחליט להירשם לתואר רק השנה כי הרגיש שהוא יכול להרשות לעצמו לפנות זמן אחרי שנים קשות של עבודה. הגיע הזמן ללכת בעקבות חלום הילדות. "בחרתי לעשות תואר שלישי במוזיקה כי בעיני הגיע הזמן לאיזון עבודה-חיים שלי, אני עובד קשה כבר 25 שנה ועשיתי תארים בתחומים שקשורים לפרנסה שלי. הגעתי להחלטה שהגיע הזמן לייצר משהו לנשמה ולכן בחרתי לעשות תואר שלישי בתחום שאני אוהב – מוזיקה".

 

יגר מספר שהבחירה לעשות תואר שלישי הייתה מהותית עבורו – שילוב לימודים אקדמאים עם תפקיד ניהולי שדורש השקעה גדולה זה דבר מאתגר ומורכב. "לפני שנרשמתי היו לי התלבטויות גדולות וקשות, מכיוון שהלימודים דורשים ממני לשלב למידה וקריאה מאוד אינטנסיבית של חומר. שילוב התואר עם העבודה ושעות הפנאי זו מטלה לא פשוטה, אבל אני מצליח. תוך כדי יום העבודה שלי אני מוצא זמן גם לסגור את הדלת של המשרד וללמוד".

 

התלבטות נוספת שלו הייתה לגבי החוג שבמסגרתו התואר מתקיים באוניברסיטה: "התואר במוזיקה הוא במסגרת החוג להיסטוריה ואין לי שום רקע היסטורי, אז מבחינה אקדמית אני די טרי ואני נאלץ להתמודד עם מטלות של סטודנט לדוקטורט, כשרוב הסטודנטים שאיתי הם בעלי תארים בהיסטוריה והם מכירים את השיח והצרכים בתחום. אני עושה את הכל מההתחלה".

 

צילום: דותן איפרגן

 

בסופו של דבר, לאחר התלבטויות רבות, הוא החליט ללכת אחרי התשוקה שלו וללמוד מוזיקה. "אני מאוד מרוצה מהתואר. אני עוסק בדברים שמעניינים אותי באינסטינקטים ואני מקבל עליהם חיזוקים אקדמיים. דברים שחשבתי שהם משמעותיים, אבל קראתי עליהם בצורה שטחית, מקבלים גוון אחר כשאתה רואה את זה בצורה אקדמית". ומה לגבי העתיד? "יכול להיות שבאיזשהו שלב בחיים אני כן ארצה להפוך את הדוקטורט הזה לעיסוק. אולי ללמד בתחום או לעשות תכניות רדיו", הוא מוסיף באופטימיות.