זוכרים את שון

ביום שני ייערך ערב הוקרה לחיילי המילואים באוניברסיטה בו תוענק מלגה על שם שון כרמלי ז"ל

 

מאת הדר עבו

 

ערב ההוקרה לחיילי המילואים הנערך מדי שנה באוניברסיטה יתקיים ביום שני השבוע (15.6) בסימן הנצחתו של שון כרמלי ז"ל. באירוע יחולקו מלגות לסטודנטים הלומדים לתואר ראשון ושני מהאוניברסיטה אשר היו לוחמים בחטיבת גולני.

שון כרמלי התגורר בחיפה ונפל במבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון. סיפורו של שון, שהוריו שוהים בחו"ל חלק מהשנה ועל כן היה חייל בודד, עלה לכותרות כאשר בזכות קריאה בפורומים הרשתיים של אוהדי מכבי חיפה, הקבוצה שאותה העריץ, הגיעו להלווייתו לא פחות מ-20 אלף אנשים. השנה הוחלט לחלוק לו כבוד מיוחד באוניברסיטת חיפה.

"הוריו של שון היו בפגישה איתנו", מתארת דוברת אגודת הסטודנטים, הדר חזן, את השתלשלות העניינים שהובילה להחלטה לקרוא לערב על שמו של שון. "הם מאוד אוהבים את חיפה ואת האוניברסיטה שלנו, וגם אחותו הגדולה של שון לומדת כאן, ולכן הם החליטו להעניק מלגה בסך 10,000 ש"ח ליוצאי חטיבת גולני".

שון כרמלי ז"ל
שון כרמלי ז"ל

לדברי חזן, המלגה תחולק בדרך מקורית המשלבת את דור העתיד וזכרו של שון: "הרעיון הוא שיתוף פעולה עם בתי ספר בחיפה שייערך ביום הסובלנות הבינלאומי, ובמסגרתו יעבירו מקבלי המלגה שיעור לתלמידים בנושא הסובלנות".

בשעות הצהריים של היום ייערך טורניר ראווה בכדורגל בהשתתפות שחקני מכבי חיפה, חיילי גולני שיגיעו במיוחד לאירוע וסטודנטים מהאוניברסיטה, כאשר כולם ילבשו חולצות עם דיוקנו של שון. הטורניר יהיה סמל לחיבור המיוחד שהיה לשון עם הקבוצה.

ערב ההוקרה עצמו ייערך ברחבה 0 בבית הסטודנט בנוכחות חיילי גולני, מקבלי המלגות, סטודנטים משרתי מילואים יחד עם בנות זוגם ובני משפחתו של שון. נוסף לכך תתקיים הופעה של הזמר נתן גושן, אשר יגיע לבצע את מיטב שיריו כמחווה למשרתי המילואים ולשון עצמו.

את שיתוף הפעולה רקם איש יחסי הציבור,רפאל קבסה, שהוא גם מנהל עמוד המעריצים הארצי של מכבי חיפה והאיש שיזם בקיץ את הלוויה ההמונית של שון.