היפה והחנונים

בשנה שעברה המכונית שבנו נבחרה ליפה ביותר בתחרות פורמולה סטודנט הבינלאומית, אבל ירדה מהמסלול וסיימה במקום ה-28 • השנה נבחרת הטכניון מקווה שהרכב החדש יצליח לפלס את דרכו אל הצמרת

מאת: ניקיטה ספרונוב

נבחרת הטכניון (Technion FSAE Racing), המונה 55 סטודנטים מפקולטות השונות, החלה לאחרונה בתהליך הבנייה של רכב מרוצים חדש, לקראת השתתפות בתחרות הבינלאומית Formula Student שתתקיים בחודש מאי הקרוב באיטליה.

פורמולה סטודנט היא תחרות הנדסית בינלאומית שבה קבוצות סטודנטים מכל רחבי העולם מתחרות במרוץ רכבים חד-מושבי בסגנון פורמולה 1. אולם בשונה מפורמולה 1, המהווה מרוץ מכוניות שבו מתחרים נהגים מקצוענים ויצרני רכב יוקרתיים, בתחרות פורמולה סטודנט הסטודנטים מתחרים בעצם בניהול פרויקט לימודי בתחום הנדסת מכונות ואווירונאוטיקה, כאשר הקבוצה המנצחת היא זו המספקת את החבילה הטובה ביותר, הכוללת מבנה, תכנון פיננסי, תכנית מכירות ועוד.

נבחרת הטכניון מציגה לראווה את דגמי 2013 ו-2014. ומה יהיה השנה?
נבחרת הטכניון מציגה לראווה את דגמי 2013 ו-2014. ומה יהיה השנה?

"תהליך הבנייה הוא תהליך מסובך הלוקח בין חצי שנה לשמונה חודשים", מסביר יבגני גיא, מנהל הפרויקט וסטודנט לתואר ראשון בפקולטה להנדסת מכונות. "הכי קשה זה לעמוד בתקנון הבטיחות, הכולל בתוכו מאות סעיפים. הנהלת התחרות מאוד מקפידה על כל סעיף וסעיף, אבל נקווה שנעמוד בזה".

לדבריו של גיא, זו הפעם השלישית שבה נבחרת הטכניון תטוס לאיטליה. "בשנה שעברה זכינו בפרס על עיצוב הרכב היפה ביותר" הוא מספר בגאווה. "זה פרס מיוחד שהוענק לרכב שלנו על ידי המעצב הראשי של קבוצת פיאט, שאחראית גם על העיצוב של אלפא רומיאו, מזראטי ופרארי. אבל בתחרות הכללית השגנו רק מקום 28, כי הייתה לנו בעיה עם מערכת הבלמים והרכב ירד מהמסלול. השנה המטרה העיקרית היא לטפל בבלמים ולבצע שינויים טכניים נוספים, בשאיפה להיכנס לעשירייה הפותחת בתחרות עצמה".