אין מנוח בחדר המנוחה

 

הספות לא נוחות • הטלוויזיות לא עובדות • ובשולחן הביליארד אין כדורים ומקלות • מה נשאר מההבטחות הגדולות של אגודת הסטודנטים על חדר שנוכל לנוח בו בין השיעורים

 

יבגני פאליי

 

סטודנטים באוניברסיטת חיפה נתקלים בשאלה התמידית, איפה להעביר את הזמן בין השיעורים ובחלונות. החיפוש אחר מקום שיהיה אפשר לנוח בו, ליהנות ולהתנתק מהלימודים לזמן מה מתגלה כמשימה קשה. אפשר כמובן לרבוץ בדשא ולקוות שלא יירד עלינו גשם בחורף או שנקבל מכת שמש בקיץ, אולם גם שכשמזג האוויר סבבה יש לא מעט סטודנטים שרוצים לברוח מההמולה ומגלי עשן הסיגריות שבדשא אל מקום סגור ונעים. סטודנטים אלה ייכנסו אולי לבניין הראשי ויבחרו לשבת באחד משלל הכיסאות בקומת ה-600 וה-700, וכך יזכו בחוויה אסלית של נתב"ג. הכיסאות יעניקו לכל סטודנט שנח את האווירה הלא מבוקשת של המתנה לטיסה בשדה התעופה. לסטודנטים אשר לא מחכים לטיסה הבאה ולא זכו בתחרות הכיסא המוזיקלי ליד עמדות המחשב בבניין הראשי יש פתרון מאגודת הסטודנטים.

"אגודת הסטודנטים העמידה לרשותכם חדר מנוחה חדש, עם ספות, טלוויזיות, פינת קפה, מחשבים ומשחקים" – כך נכתב בכניסה ל"חדר המנוחה" בבניין הסטודנט. עד כמה שזה מוזר, הרבה סטודנטים לא מודעים בכלל לחדר הזה. אבל לי, כסטודנט שלא תש מלחפש מקום נאות לנוח בו, יצא לבקר בו כמה פעמים. אך ראו זה פלא, מה רב הפער בין ההבטחה של אגודת הסטודנטים למציאות העגומה בפועל.

שולחן הביליארד נטול הכדורים והמקלות. חפשו את הפנטום (תצלום: יבגני פאליי)

שולחן הביליארד נטול הכדורים והמקלות. חפשו את הפנטום (תצלום: יבגני פאליי)

אז מה יש בחדר המנוחה? נפתח בחשוב מכל: טלוויזיות. איזה רעיון מצוין. רק חבל שהטלוויזיות הללו מחוברות לממירים לא עובדים של הוט. פעם אחת, בתמימותנו הרבה, אני וסטודנט נוסף חשבנו לנצל את החלון בצורה האופטימלית ולצפות במשחק כדורגל בין צ'לסי לליברפול. משחק אמנם לא ראינו, אבל הצלחנו לראות היטב שכל הממירים בחדר מנוטרלים ומופנים משום מה לכיוון התקרה, ובעצם אין שום דרך לצפות בטלוויזיה, אלא אם כן מסך שלג הוא התוכנית האהובה עליך.

טוב נו, אין טלוויזיה, נשחק במשחקים שהאגודה מציעה. במרכז החדר עומד שולחן ביליארד קטן. נחשו מה אין? נכון מאוד, כדורים ומקלות. כדי להשיג אותם צריך לפנות לאיזה פנטום שמסתובב בבית הסטודנט, ואיש אינו יודע איך להגיע אליו. ביקרתי בחדר הזה כמה פעמים, ודבר אחד בטוח: על השולחן הזה לא משחקים.

וגם הטלוויזיה נוטרלה בהצלחה (תצלום: יבגני פאליי)

וגם הטלוויזיה נוטרלה בהצלחה (תצלום: יבגני פאליי)

אז אין טלוויזיה, ואין ביליארד, מה נשאר? קפה ומחשבים אמרתם? בואו נאמר ש"מחשבים" זו קצת הפרזה. יש מחשב אחד בחדר. ולגבי קפה, תשכחו גם מזה. מהשמינית עמדת קפה שיש שם לא תצליחו להכין אותו. ולקינוח? יודעים מה, גם הספות לא נוחות.

אגודת הסטודנטים, שמקבלת מדי שנה סכומים גדולים (לא ממני), הייתה יכולה לצאת גדולה: לתת לנו חדר מנוחה כמו שצריך. מקום לנוח, לשחק, לראות טלוויזיה, להתנתק מהקורסים ולהחזיר כוחות… ומה קיבלנו בפועל? חדר עם ספות לא נוחות, טלוויזיות שאי אפשר להשתמש בהן, ביליארד שאי אפשר לשחק וקפה שאי אפשר להכין. דיבורים כמו חול ואין מה לאכול. או אפילו לשתות.