לכבוד חגיגות העצמאות, הציבור מתבקש להתאפק

 

 

רק תא שירותים אחד עמד לרשותם של אלפי החוגגים שהגיעו לבמת ההופעות בגן האם בערב יום העצמאות • "עיריית חיפה שיחקה אותה ראש קטן", אומר נועם זלומונסקי

 

יעל הולנדר

אלפי החוגגים שהגיעו בערב יום העצמאות לבמת ההופעות בגן האם בחיפה הופתעו כשגילו שהעירייה הציבה במקום תא שירותים כימיים אחד שאמור היה לשרת את כל הנוכחים. "איך המארגנים לא חשבו על שירותים לקהל?" תהה בקול בר גרינשטיין, סטודנט באוניברסיטה שהגיע לאירוע עם חברים. "היה תור ענק לתא השירותים היחיד שהיה במתחם, אז נאלצנו לצאת וללכת ברחבי חיפה לחפש בית קפה שיסכים שניכנס להשתמש בשירותים בלי להזמין שום דבר. זאת לא הייתה משימה פשוטה".

תא השירותים הבודד. משתינים על הציבור? (תצלום: יעל הולנדר)

תא השירותים הבודד. משתינים על הציבור? (תצלומים: יעל הולנדר)

גם נועם זלומונסקי מראשון לציון, שהגיע לחיפה במיוחד כדי לראות את ההופעות בערב החג, נדהם מהזלזול המופגן בצרכים של הציבור: "אחרי חיפוש ממושך שלא מצאתי שירותים שאלתי את אחד המאבטחים בכניסה איפה זה, והוא הצביע על תא שירותים כימיים שלידו עמדו מאות אנשים שחיכו בתור. מבאס". לדברי זלומונסקי, העדרם של השירותים היה רק דוגמה אחת לארגון הלוגיסטי הרשלני של העירייה. "ההגברה בהופעות הייתה ממש גרועה", הוא מפרט, "וגם סדר ההופעות השתנה בלי שום הודעה מוקדמת, ככה שפספסתי את ההופעה שרציתי לראות, של מרסדס בנד. וחוץ מזה גם הפחים הציבוריים  היו מלאים עד גדותיהם. אנשים דווקא כן ניסו לזרוק לפח, בניגוד לישראלי המצוי, אבל לא הייתה אפשרות כזאת כי לא היו פחים גדולים שמתאימים לכמות האנשים שהיו שם. אני מרגיש שעיריית חיפה שיחקה אותה ראש קטן".

פחי האשפה התפקעו. "אנשים ניסו לזרוק לפח אבל לא הייתה אפשרות"

פחי האשפה התפקעו. "אנשים ניסו לזרוק לפח אבל לא הייתה אפשרות"

במת הבידור בגן האם הייתה אחת מכמה במות שונות שהוקמו ברחבי העיר ובקריות ומשכו אליהן קהל רב. הרחובות הסמוכים לאזור נחסמו לתנועת רכב כבר בשעות הערב על מנת לאפשר למבקרים להסתובב במקום רגלית, וההופעות נמשכו עד השעות הקטנות של הלילה כשבתווך נורו זיקוקים כמקובל. בין האמנים שהופיעו בגן האם ניתן למנות את מרסדס בנד, ג'יין בורדו, דה אנג'לסי וזהבה טברט, ובבמות אחרות בעיר הופיעו בין השאר ברי סחרוף, עומר אדם ואביב גפן. שעות ההופעות של ג'יין בורדו ושל מרסדס בנד בגן האם הוחלפו כאמור ללא הודעה מראש, מה שהותיר רבים בקהל מאוכזבים מאחר שאנשים שהגיעו על פי לוח הזמנים הרשמי שפורסם החמיצו את מרסדס בנד.

תגובת עיריית חיפה לטענות לא התקבלה עד מועד סגירת הכתבה.