גם הצדפים הם לפעמים געגועים

 

עונת הרחצה נפתחה מעט באיחור, לאחר כחודשיים בהם נאסרה הכניסה לים בשל התפרצות נגיף הקורונה. עבור באי חוף כאמל בחיפה, הזמן כמו עמד מלכת.

מאת: אן-מארי חילו

צילום : אן-מארי חילו

 

ביום ראשון 20 במאי, לאחר דחייה בעקבות משבר הקורונה, נפתחה עונת הרחצה בחופים ובבריכות ברחבי הארץ. הוסרו תקנות משרד הבריאות שהוטלו כחודשיים קודם לכן, ולפיהן מותר היה לבצע פעילות ספורטיבית לבד או בזוגות, והרחצה בים הותרה תחת מגבלות.

לפי ההוראות החדשות, מרחק בין המתרחצים יעמוד על שני מטרים והוא יסומן, כרוז ישמיע את ההנחיות מדי שעה, שילוט מפורט יוצב בחוף, השירותים יחוטאו אחת לשעה, ויאסר שימוש במלתחות ובמקלחות במבנים סגורים.

עבור דליה, מתרחצת מחוף כאמל בחיפה, יום הרחצה הראשון מאז הקורונה לא היה שונה מימי הרחצה שלפני.  "בדרך כלל אני הולכת לבת גלים, יותר שקט שם, אבל רציתי לראות אם אפגוש עוד אנשים פה". היא הוסיפה: "היה כל כך חם בשבועיים האחרונים, חבל שלא יכולנו לשחות אז."

עונת הרחצה היתה אמורה להיפתח ב-6 בחודש, אך התאריך נדחה בהמלצת משרד הבריאות, ומכיוון שלא התקבל אישור להפעלת שירותי הצלה. ההחלטה לפתוח את החופים התקבלה בעקבות הירידה התלולה בתחלואה ובשל החום הקיצוני ששרר בשבוע שלפני כן. לדברי שר הפנים אריה דרעי, ההחלטה לפתוח את עונת הרחצה היתה "הכרחית".

הפעילות במועדוני הגלישה חודשה כשבועיים קודם לכן. נדב בומס, מדריך גלישה במועדון "קאהונה" בחוף, אמר: "כבר לפני שבוע היו גלים מדהימים לגלישה, וקבוצות הלימוד חזרו לשגרה. יש מלא אנשים בים ומזג האוויר מהמם לשחייה".