תעשיות האופנה והטיפוח מציגות יותר דוגמניות מלאות. הדיל אבורוקן שואלת אם מדובר במודעות חברתית, או בניצול של הזדמנות מסחרית
הדיל אבורוקן
קמפיין חדש של חברת האופנה הבינלאומית MISSGUIDED מציג נשים "רגילות", ובהן גם נשים מלאות בסצנות יום-יומיות (לכאורה) וללא שימוש בפוטושופ. הקמפיין שכותרתו "המשיכי להיות את" מבקש – כך על פי טענת החברה – לאפשר לכל אישה לחוש בנוח עם כל "הפגמים" האישיים שלה, כך שכל אחת תרגיש בטוחה בעצמה ובמראה החיצוני שלה. הקמפיין של MISSGUIDED מצטרף לקמפיינים אחרים ברחבי העולם, המעודדים נשים לאהוב את עצמן, ולא להיכנע לאידאל היופי הלא מציאותי – וכמובן, לעשות את כל זה תוך שהן רוכשות את מוצרים שהחברות הללו מפרסמות.
מותניים צרות, בטן שטוחה, ורגליים ארוכות הן התכונות הבסיסיות שיאפשרו לאשה להתאים לאידיאל היופי שהעולם בכלל והתקשורת בפרט משווקים לנו במשך עשורים רבים. האימוץ של מודל לא מציאותי זה משפיע על תפיסת הגוף של נשים ונערות, פוגע בביטחון העצמי שלהן, ואף יכול להוביל להפרעות אכילה ובעיות בריאות נוספות. אך כיום נראה שבעולם האופנה יש ניצנים של הכרה בנזקים הנגרמים מאימוץ המודל הלא-מציאותי הזה. כך למשל ניתן לראות על מסלולי האופנה יותר דוגמניות מלאות, ולא רק דוגמניות רזות ושדופות, וגם מגזין הגברים "בלייזר", שבמשך שנים רבות הציג בעיקר דוגמניות רזות, בחר להציג בשער גיליון ינואר שלו את הדוגמנית המלאה ריי שגב.
בעיני, יוזמות אלו מעודדת נערות לאהוב את עצמן כפי שהן ולא לרצות להתאים את עצמן ל"תבנית היופי" השולטת בתקשורת. יתר על כן, החשיפה של צרכניות תקשורת לדוגמניות שמייצגות בצורה מציאותית יותר נשים בעולם האמיתי תורמת להעלאת ההערכה העצמית שלהן והיא יכולה להעלות את הביטחון העצמי שלהן. בנוסף, שילוב של דוגמניות מלאות בעולם האופנה אינו סותר את הדגשת החשיבות של אורח חיים בריא. וכך הדוגמניות המלאות הבולטות בתעשיית האופנה מדגישות את החשיבות של הבריאות והפעילות הספורטיבית. ענבל, צעירה מלאה, מסכימה כי מדובר בשינוי מבורך: "טוב לראות שיש עוד נשים כמוני עם אותו גוף שנחשפות לקהל הרחב. לרוב, שנאתי להצטלם ולהסתכל במראה, ועכשיו כשאני נחשפת לעוד נשים כמוני זה עוזר לי לאהוב את עצמי יותר, גם אם זה לא שיפור עצום".
כאמור, הקמפיינים והשתלבות דוגמניות מלאות בתעשייה מעודדות נשים לאהוב את עצמן יותר ולהיחשף לעוד נשים הנראות כמוהן, מה שתורם לדימוי גוף חיובי יותר אצל נשים. יחד עם זאת, חשוב תמיד לזכור כי בסופו של דבר מה שמעניין את החברות המפרסמות היא שורת הרווח, וכל היוזמות הללו נועדו בסופו של דבר לעודד נשים לקנות עוד בגדים ועוד מוצרי טיפוח, ובכך כמובן להעשיר את החברות המפרסמות. מעבר לכך, על אף מסרי האהבה העצמית והקבלה העצמית, הקישור שיוצרות החברות המפרסמות בין שיפור דימוי גוף לבין צרכנות נוטע בקרב נשים את הרעיון ההפוך בדיוק: צריך להשקיע לא מעט כסף בכדי לעצב מראה "טבעי".